Weeskinderen met HIV in Bihar in India

Deze meisjes,Pooja en Karishma, worden volledig gesponsord via de TARA stichting. Maar het sponsorbedrag wordt gebruikt voor alle kinderen!

Kasjish Kasjish Kasjish

Weesmeisje Kasjish, één van de 22 kinderen in het TCH. Ze heeft bijna altijd de foto van haar overleden moeder bij zich. Op haar eigen manier heeft ze het verdriet een plek kunnen geven. Om weer verder te kunnen met haar leven en zelfs weer een beetje gelukkig te kunnen zijn.

In het tehuis van het Tara Children's Home in Bodhgaya (in Bihar) leven momenteel 22 uiterst kwetsbare weeskinderen. Ze komen allen uit een wanhopige situatie. Hun ouders zijn overleden aan aids en zij zelf zijn besmet met HIV en daarna aan hun lot overgelaten uit angst voor besmetting. De kinderen zijn getraumatiseerd door verstoting en soms ook misbruik. HIV en aids zijn een groot taboe in India. De kinderen zijn gevonden op allerlei plekken, één kind zelfs in een vuilniscontainer. Anderen komen uit weeshuizen elders waar men geen raad met ze wist. De kinderen komen allen uit Bihar. In het TCH (een project van het Root Institute for Wisdom Culture in Bodhgaya) krijgen ze een liefdevol thuis, medische begeleiding en een opleiding. Er wachten nog 10 kinderen uit andere weeshuizen op een plekje. Het boeddhistische weeshuis is nog het enige in zijn soort.

Er komen momenteel niet genoeg donaties binnen. U kunt helpen door een donatie te geven, en vooral door periodiek bij te dragen. Ook is het mogelijk om een kind geheel of gedeeltelijk te sponsoren.

Het TCH is na een al lang geleden gepland bezoek van voorzitter Thupten Dolkar in januari 2014 het 3e project van de Tara stichting geworden. Eerder werkten we al lange tijd samen met de kliniek van het Root Institute voor de behandeling van ernstig zieke kinderen en de revalidatie van zwaar gehandicapte polio patientjes .Wij werden gevraagd opnieuw te helpen, ditmaal met het Tara Children's Home.

Sorab, het jongste weeskind uit het TCH

Sorab met zijn broertje Raushan toen ze opgehaald werden uit hun dorp waar ze verstoten waren. De foto eronder is slechts 1 week later gemaakt!

Een bezoekende Lama zegent de medicijnen van de kinderen, die ze levenslang moeten gebruiken om geen aids te krijgen.

Wij verwijzen ook naar onze acties voor het Tara Children's Home:
+Voor de actie-email van 2 maart 2014 (Losar actie) : klik hier.
+Voor de flyer voor fondsenwerving: klik hier

Video van het Tara Children's Home, gemaakt in opdracht van de Tara stichting:

Voor het weergeven van de inhoud op deze pagina is een nieuwe versie van Adobe Flash Player vereist.

Adobe Flash Player ophalen